top of page

Group

Public·14 members

Blesk 3 TOP



Set Evercon 838-101-3 BLESK je určen pro renovaci starších anténních systémů, kde jsou vyhovující směrové antény a je potřeba obměnit pouze zesilovač signálu a napájecí zdroj . Set obsahuje také 7 ks F šroubovacích konektorů průměru 6,5 mm a návod pro zapojení . Zesilovač je dodáván ve vnitřním provedení pro montáž na půdu . Pro umístění zesilovače na střechu je potřeba dokoupit montážní krabičku EVC 1 . Standartně je doporučena montíž pod střechu v blézkosti antén kvůli zamezení úbytku signálu na vedení od antén . Set je vhodný do oblastí se slabým signálem jako jsou údolí a kopcovité nebo horské oblasti . Pozor : díky vysoké citlivosti anténního zesilovače je nevhodný pro montáž do blíkosti vysílače 5 - 45 km . Set je také vybaven bleskojistkami LP-777 pro ochranu vnitřních zařízení před účinky statické elektřiny . Účinnost této ochrany je nejvyšší po připojení ochran na ekvipotenciální zemnící bod s připojením na uzemnění objektu .




Blesk 3



"Všetkých Ivanových fanúšikov a priateľov chcem upokojiť - Ivan je v poriadku a pri vedomí! Po zásahu bleskom v búrke mal v 3. etape obrovské šťastie a neoprel sa intuitívne nohou o zem, takže pneumatiky motorky odizolovali elektrický prúd. Sme v nemocnici v argentínskom Jujuy na odobratie krvi, EKG a pozorovanie. Pokiaľ budú výsledky aspoň trochu uspokojivé, bude číslo 20 pokračovať na Dakare," uviedol člen Jakeš Dakar Teamu Dick Bob Kvetňanský na svojom profile na Facebooku.


Blesk má na zadním panelu přehledný displej, na kterém vidíte veškeré nastavené hodnoty. Ovládání jednotlivých funkcí je řešeno samostatnými tlačítky. Změnu hodnot vidíte na displeji okamžitě. Vše je velice intuitivní. Menu blesku je sjednocené s ostatními modely a tak nebudete tápat ani při jejich kombinaci.


TRS-V - nejlevnější varianta odpalovače bez displeje, který funguje na všech fotoaparátech. Blesky lze přes něj odpalovat, nastavovat výkon, zapínat a vypínat pilotní žárovku. Alternativa odpalovače TRS-V je i odpalovač TR-A9, se kterým lze blesky pouze odpalovat. Odpalovač nepodporuje skupiny.


TR-Q6 - TTL jednotka, s tímto bleskem bude fungovat jako manuální. Jednotka se vybírá podle značky fotoaparátu (C, N, S, F). Blesky lze přes ní plně nastavovat a ovládat. Ovládání je možné i z aplikace. Tuto jednotku doporučujeme při kombinaci blesku s TTL / HSS blesky.


Blesk je konstruován tak, aby byl co nejskladnější a nejlehčí. Jeho rozměry 265 x 132 x 215 mm a váhu 1,3 kg oceníte nejen při převážení, ale také při každodenním používání. Tělo blesku v sobě skrývá systém chlazení s aktivním větráčkem, který je navržen tak, aby bylo zajištěno optimální proudění vzduchu. Díky tomu nedochází k přehřívání světla ani při celodenním focení, blesk se rychleji nabíjí a elektronika má vysokou životnost. Malá velikost a LED čipu místo pilotní žárovky zajistí, že blesky složíte i do menší přepravní tašky.


SPARK - III je vybaven funkcí Easy Cap, která při použití dvou a více blesků vytváří nejen samotnou fotku, ale také ořezovou masku. Díky tomu můžete fotografované objekty snadno vyřezávat z pozadí. To ocení každý produktový fotograf. Jak tento režim funguje si můžete přečíst na blogu.


Fotografický blesk slouží primárně k osvětlení málo osvětlené scény. Vedle této základní funkce blesku jsou však lepší blesky vybaveny celou řadou dalších funkcí, které buďto jeho základní úlohu rozšiřují nebo nabízejí různé speciální efekty.


Vysokorychlostní synchronizace (FP Flash, High Speed Flash Sync)V prvním díle seriálu jsme definovali synchronizační čas závěrky X-sync a zdůraznili, že nesmí být při fotografování s bleskem za žádných okolností kratší. Vysokorychlostní synchronizace blesku je však funkce, která umožní tento limit obejít. Jsou jí vybaveny jen blesky vyšší třídy a je značena nápisem FP, ikonou či podobně.


Praktičtější a často také standardní nastavení je synchronizace na druhou lamelu - bleskne se na konci expozičního času (2nd curtain sync). Blesk totiž fotografovaný objekt obvykle vyděsí a on reaguje - zavře oči, pohne se, uteče. Je tedy praktičtější děsit až v okamžiku, kdy expozice končí.


Nastavení synchronizace na první lamelu má tak smysl jen v případě, že fotografujete pohyblivé objekty a potřebujete osvítit objekt na začátku expozice a následně ho rozmazat v čase. Pokud má ale váš fotoaparát či blesk nastavenu standardně synchronizaci na první lamelu, doporučujeme jí přestavit na druhou lamelu. Je to totiž v reportážní praxi s bleskem mnohem praktičtější a obrázky vypadají přirozeněji.


Bracketing blesku (Flash exposure bracketing, FEB)Podobně jako u klasické expozice je bracketing blesku postup, kdy fotoaparát udělá automaticky více fotek s bleskem, každou s jiným nastavením výkonu blesku. Tím máte šanci si potom v PC vybrat tu, která je nejlepší. Fotoaparáty dělají obvykle 3 fotky - jednu exponovanou přesně podle automatiky blesku, druhou světlejší a třetí tmavší. Velikost změny je možné nastavit v jednotkách EV. Bracketing blesku se obvykle nastavuje na blesku a nikoliv na fotoaparátu.


Modelační blesk je pro elektroniku blesku velká zátěž. Jednak vybíjí baterie a též se výbojka blesku může zahřívat. Není proto doporučováno používat modelační blesk příliš často a rychle za sebou.


Kdy má smysl použít manuální blesk?Manuální blesk se nedá efektivně použít při reportáži. Dramatické změny vzdálenosti k hlavnímu objektu by totiž vedly téměř vždy ke špatné expozici. Má ale smysl v případě, že snímáte podobnou scénu (např. měníte reklamní předměty na stole) a snímáte ze stativu, a tudíž ze stále stejné vzdálenosti. Potom je lepší vyladit expozici bleskem a nastavit ji v manuálním režimu. Máte tak zajištěno, že jednotlivé obrázky budou expozičně jeden jako druhý.


Světlo blesku je primárně příliš tvrdé - téměř bodové. Jeho umístění na fotoaparátu navíc vytváří čelní světlo, které zplošťuje objekty, vytváří odlesky a nepěkné stíny. Fotografové se tedy nejrůznějším příslušenstvím snaží světlo blesku "zlepšit" - rozptýlit ho, odrazit, zvětšit jeho plochu či nasměrovat ho více z úhlu.


Zvětšovat světlo blesku ale prakticky příliš nelze, protože by bylo obtížné s ním zejména při reportážích manipulovat. Lze ale zvětšit plochu světla odrazem o strop či stěny. Zdrojem světla jsou potom plošně velké zdi, světlo obklopí fotografovaný objekt "ze všech stran" a stíny tak téměř zmizí. Současně se tím prosvítí celý fotografovaný prostor a vyřeší se tak problém přímého blesku, který dokáže správně exponovat jen objekty ve stejné vzdálenosti od fotoaparátu.


Jediná aplikace i bez odrazných ploch je u makrofotografie, kde difuzér zajistí směrování světla i výrazně níž pod blesk. Je tak možné snímat i z velmi malé vzdálenosti a makro objekt osvítit bleskem. Pokud budete pořizovat difuzér, zkontrolujte, zda pasuje na váš blesk. Hlavice blesků mají totiž různé rozměry a tvary, a tak je třeba pořídit vhodný typ.


U blesků, které nemají odraznou destičku vestavěnou v hlavě, není problém ji vyrobit náhradním způsobem a sice pod gumičku na blesku umístit kus bílého papíru - v nouzi třeba vizitku. Účel to splní zcela stejný.


Softbox na interní bleskInterní blesky svojí konstrukcí neumožňují ani naklápění nahoru a dolu, ani otáčení do stran. Jsou tak o celou řadu možností jak rozptýlit světlo odrazem chudší. Ani na ně ale není od výrobců zcela zapomenuto, a tak je na trhu velké množství různých doplňků a udělátek umožňující vytvořit různé malé softboxy, difuzéry a "směrovače" světla a tím se alespoň přiblížit profesionálním systémovým bleskům. Nasazují se většinou na fotoaparát pomocí suchých zipů. I přes snahu se však výsledky málokdy přiblíží výsledkům ze systémových blesků.


Barevné filtry na bleskyJak již bylo řečenov prvním díle seriálu, blesk má barvu průměrného denního světla. Nekoresponduje tak s barvou zejména umělých zdrojů - žárovek, zářivek atp. Pokud tedy fotografujete s bleskem v prostředí nasvíceném jinou barvou světla a chcete atmosféru zachovat, je nutné na blesk nasadit barevný filtr a tím barvu blesku vyrovnat s okolním osvětlením. Barevné filtry na blesk nejsou tak nic jiného než barevná skla či umělé hmoty uzpůsobené mechanicky pro nasazení na blesk. Barevné filtry na blesk mohou samozřejmě též sloužit k barevnému nasvícení scény a tím k realizaci zajímavých efektů.


Blesk na kabelu (Off camera flash)Pomineme-li velikost blesku jako světelného zdroje, tak další jeho nectností je umístění na těle fotoaparátu, což vytváří přímé čelní světlo. A přímé čelní světlo likviduje stíny, způsobuje lesky a zplošťuje předměty. Bylo by tedy užitečné blesk od fotoaparátu oddělit a bleskat s ním trochu ze strany.


Mírné boční světlo vykreslí předměty mnohem plastičtěji a poznat, že scéna byla fotografována s bleskem, bude potom mnohem těžší. Je možná překvapivé, že i pouhé držení blesku ze strany na vzdálenost paže dramaticky zlepší výsledky! Pokud současně s mírným umístěním do strany dokážete plochu světla blesku zvětšit (díky oddělení blesku od fotoaparátu se nabízí použití fotografických deštníků, softboxů, odrazných desek atp.) bude výsledek téměř dokonalý. 041b061a72


About

Welcome to the group! You can connect with other members, ge...
Group Page: Groups_SingleGroup
bottom of page